makin tue makin bergaram

pengalamanyangakutaknaklupekansampaibilebiletakkesahrakunidatuekemudeagykejanjibendenixhilangdariingatanakuyangxseberapanisemogaiadapatdijadikaniktibarolehdirikuanakanakkucucucucukudankepadasesiapayangdapatmenterjemahkodkodrahsiainihahahahahah

Friday, August 13, 2010

warkah cinta bertanda noktah

aku masih ingat lagi dulu..mase kte kecik2 dulu, asik2 jek demam...ibu kate kalau demam makan obat..jadi xyah pose...xpelaaa mase tu aku kecik,mane taw ape itu puasa...masa aku darjah 5 aku puase penuh, abah kate kalau sehari puase dapat rm2..kembang kempis hidung ble bau not rm50 ngan rm10...bialah mase tu akuaku kecik, mane taw nilai puasa itu, ingat lagi mase tu skola asrama,da jaoh da dr uma, makan kat d.m(dewan makan)..tp petang tu kuar g bazar nek bas semashur, beli banyak2 sampai kembong perot..terawih pon terbabas...bia la mase tu aku bute lagi,nikmat2 kte berpuasa...x lupa jugak mase tu aku jaooooh sangat...kat matrikulasi penang, duit cukup2 jek...nak makan pon bajet...nak mintak segan tym tu...ble tym pose jek..menu dye nasi putih ngan kuah...beli kat cafe c..tu pasal ble ingat ibu abah susah..trus semangat belaja...tp aku degil..nak gak bercinte2...mulela pegang rokok...kononnye ebat r...tp aku x sedar...lame2 aku semakin hanyuut..last2 cinta x dapat..dokter pon x dapat gak...lastnye terngiang2 kat ingatan aku...pose aku mase junior kat upm..beli lauk makan ramai...mase tu seronokbtol...aku da taw kenape kte berpuase...aku da mendalami nilai puasa...aku mendambakan nilai berpuase....MALANGNYE...mase aku 2nd yer..pose mmg paling terok...kejap on kjp off..cam suis..qada pon dalam prosess skunk...sedey btol rasenye skunk nii...aku harap ramadhan kali ini...adalah ramadhan yang merupakan titik tolak perubahan segalanya...mungkin sebelum ini aku hidup dalam kegelapan dan kedhaifan..kau berikanlah sinar hidayah untuk hambamu ini...sesungguhnye tiada ape yang kudambakan selain keredhaan dan keampunanmu ya ALLAH...terimalah doaku ini....salam ramadhan almubarak

No comments: